zaterdag 10 oktober 2015

Test - Mirjam Mous

Elvis Long woont in een Engelse kustplaats. Het is de eerste dag van de zomervakantie en hij heeft met Talisha afgesproken op de pier. Daar zal hij echter nooit aankomen, want zodra hij buiten komt, wordt er een briefje in zijn handen gedrukt. "Dit is een test" staat er in zwarte, handgeschreven letters. "We hebben je vader. Vertel het aan niemand, anders teken je zijn doodsvonnis." Elvis denkt eerst dat het een grap is, maar algauw blijkt zijn vader echt verdwenen te zijn. En wat nog vreemder is: de kidnappers vragen geen losgeld. Langzaam wordt duidelijk dat het niet om een gewone ontvoering gaat. Het gaat om Elvis.

1 opmerking:

  1. Ik vond het boek Test. een stuk minder interessant dan het eerst leek. De opdrachten die hij kreeg waren erg apart, maar waren wel logisch toen je achter de waarheid kwam. Het einde was erg origineel maar iets te vergezocht naar mijn mening toe. Het boek laat je wel zoeken naar antwoorden op het mysterie en ik vond het erg makkelijk om te lezen doordat de schrijfster jongerentaal probeerde toe te passen. Ik was erg verrast toen ik erachter kwam dat de titels namen waren van liedjes, ook al las ik ze na een tijdje niet meer. Ik geef het boek een zes op tien.

    BeantwoordenVerwijderen