zaterdag 10 oktober 2015

Breuklijn - Ludo Enckels

Quincy is zestien en heeft haar hart verloren aan muziek. Wanneer Ian haar vraagt als bassist in zijn popband, lijkt ze haar ware roeping gevonden te hebben. Bovendien klikt het niet alleen muzikaal met Ian. Al snel na de eerste repetitie volgt hun eerste kus en Quincy zweeft op wolkjes.

Maar enkele maanden later is haar leven een puinhoop. Bij een zwaar ongeluk raakt Quincy verlamd vanaf de nek. Haar vingers, die voorheen zo kundig haar instrument bespeelden, kan ze niet meer bewegen. Vastgeketend aan haar ziekbed, raakt Quincy in een zware depressie. Haar frustratie reageert ze af op Ian. Hun relatie verloopt steeds moeizamer. En dan gaat Ian op zoek naar een nieuwe bassist voor de band…

1 opmerking:

  1. Ontroerend, emotioneel en pakkend zijn voor mij kenmerken die me bijblijven van het boek. Het leest vlot. Persoonlijk vind ik het verhaal niet zo mooi, want het raakte mij tot in het diepste van mijn hart. het is niet echt geschikt voor gevoelige lezers, maar als je een aangrijpend boek wilt lezen is dit wel een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen